Nieuwsbericht

Welkom Over OFW Nieuws & Publicaties Nieuws Keurmerk kwaliteit dienstverlening opnieuw behaald

Keurmerk kwaliteit dienstverlening opnieuw behaald

Leestijd: 2 min

Een 7,6 krijgt OFW van haar huurders voor de dienstverlening. De Commissie Kwaliteitsverklaringen (CKV) heeft hiermee laten weten het keurmerk KWH-huurlabel (Kwaliteitscentrum woningcorporaties huursector) voor OFW te verlengen tot 11 maart 2023.

“Door de Coronacrisis hebben wij onze werkwijzen moeten aanpassen. Veel contacten gaan digitaal en dat gaat in sommige gevallen ten koste van duidelijke communicatie. Ook moeten huurders langer wachten op onderhoud aan hun woning. Dat is vervelend. Desondanks zijn huurders onze dienstverlening blijven waarderen. Dat maakt ons trots.”, aldus Nathalie Crone, manager Wonen OFW.

Resultaten

Labelonderdeel Eindresultaat
Algemene dienstverlening 7,4
Woning zoeken 7,8
Nieuwe woning 7,4
Huur opzeggen 8,3
Reparaties 7,8
Onderhoud 7,1
Totaalscore 7,6

Passend bij de klant

“Sinds kort bellen wij nieuwe huurders om te vragen hoe ze onze dienstverlening hebben ervaren. Daar leren wij van en de nieuwe huurder heeft de mogelijkheid om nog iets te melden over de woning. Zo kunnen wij kleine mankementen aan de woning ook weer snel verhelpen.” Huurders zijn over het algemeen tevreden over de gang van zaken: “De communicatie is prettig verlopen. Al was het op afstand.”

Medewerkers van OFW zetten zich dagelijks in om alle huurders en woningzoekenden zo goed mogelijk van dienst te zijn. “We vinden het dan ook fijn om verbeterpunten te ontvangen van onze klanten. Zo kunnen we blijven werken aan een dienstverlening die past bij iedere klant.”

Uitgangspunten voor verlenging

Voor verlenging van het keurmerk geldt dat minimaal een cijfer 7,0 gegeven moet worden voor de onderdelen: Algemene dienstverlening, Woning zoeken, Nieuwe woning, Huur opzeggen, Reparaties en Onderhoud. Daarnaast moet per onderdeel minimaal 85% van de huurders tevreden zijn. Dat betekent dat de huurder gemiddeld een 6 of hoger geeft.