Keurmerk kwaliteit dienstverlening OFW verlengd

Publicatiedatum: 30-03-2020

De Commissie Kwaliteitsverklaringen (CKV) heeft vastgesteld dat huurders van OFW tevreden zijn over de kwaliteit van dienstverlening. OFW voldoet aan de uitgangspunten om het keurmerk KWH-huurlabel (Kwaliteitscentrum woningcorporaties huursector) te verlengen tot 18 maart 2022.

“We zijn heel blij met dit bericht. Fijn om te horen dat huurders onze dienstverlening waarderen. Daar doen we het voor! We zetten ons in voor een optimale dienstverlening voor iedere klant. Op basis van de signalen van de klant, werken wij dagelijks aan verbeteringen. We hopen dat onze klanten in deze tijd van de Coronacrisis onze dienstverlening blijven waarderen, ondanks dat we deze tijdelijk hebben moeten aanpassen.” aldus Nathalie Crone, manager Wonen OFW.

Voor verlenging van het keurmerk geldt dat minimaal een cijfer 7,0 gegeven moet worden voor de onderdelen: Algemene dienstverlening, Woning zoeken, Nieuwe woning, Huur opzeggen, Reparaties en Onderhoud. Daarnaast moet per onderdeel minimaal 85% van de huurders tevreden zijn. Dat betekent dat de huurder gemiddeld een 6 (afgerond 5,5) of hoger geeft.

Resultaten

Ten opzichte van 2018 zijn de cijfers op 5 onderdelen gestegen, waarvan het onderdeel ‘Nieuwe woning’ het meest, met een half punt. Op het onderdeel ‘Onderhoud’ is OFW iets gezakt, van een 8,0 naar een 7,7.

Labelonderdeel Eindresultaat
Algemene dienstverlening              7,4
Woning zoeken 7,6
Nieuwe woning 7,8
Huur opzeggen 7,7
Reparaties 7,8
Onderhoud 7,7
   
Totaalscore 7,6

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden